اقدامات قبل و بعد لیپوماتیک

یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری حذف چربی های موضعی و تجمع یافته به صورت موضعی در برخی مناطق از بدن مانند شکم، پهلو، ران و پشت، لیپوماتیک می باشد. اما برای رسیدن به این هدف باید یک سری از نکات را رعایت کرد تا بتوان بهترین نتیجه را از این عمل دریافت کرد.

دکتر پژوا سلیمان زاده دارای بورد جراحی عمومی پلاستیک، ترمیم و زیبایی با روش های نوینی و با استانداردهای بالا به انجام عمل لیپوماتیک می پردازد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 02122770582 و 09129330252 تماس گرفته و یا برای ارتباط با دکتر با اینستاگرام وی در ارتباط باشید.

قبل از انجام لیپوماتیک

• در وهله اول یک هفته قبل از انجام عمل لیپوماتیک باید وقت های لازم را برای انجام آزمایشات لازم و مشاوره های قبل از عمل در نظر گرفته شود و حدود سه هفته بعد از انجام لیپوماتیک بیمار درگیر تحمل درد است که در مواردی درد ممکن است درد بسیار شدید شود. در این مدت بیمار درگیر عوارض داروهای بیهوشی عوارض مرتبط با جراحی می باشد مانند عفونت یا موارد دیگری که بعد از انجام جراحی ها حتی در مواد خاص ممکن است صورت گیرد.
  • بیمار باید این امکان را داشته باشد تا 3 هفته بعد از انجام لیپوماتیک بتواند مرخصی از محل کار خود بگیرد. هرچند که در مواردی تا 3 هفته نیاز به مرخصی نیست اما در مواردی ممکن است این امر بیشتر از 3 هفته طول بکشد بنابراین بهتر است بیمار این آمادگی این مدت مرخصی را داشته باشد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

• بیمارانی که تحت عمل لیپوماتیک قرار می گیرند باید حتما تا 3 ماه گن های خاص تحت فشار را بپوشند. این زمان به هیچ وجه قابل کاهش نیست. در مواردی ممکن است قابل افزایش هم باشد. بنابراین افراد این زمان را هم باید در برنامه های خود در نظر بگیرند که سه ماه را به پوشیدن گن باید اختصاص بدهند.
  • در مواردی دردها محدودیت حرکت در افراد ممکن است موجب شود بیمار تا حدود سه ماه از فعالیت های کاری خود عقب بماند یا نتواند به محل کار خود مراجعه کند یا اگر هم مراجعه می کند با محدودیت هایی مواجه باشد زیرا یک جراحی تقریبا وسیع در شکم پهلو و پشت ایجاد شده و ترمیم آن به هر حال زمان بر می باشد و در بعضی از موارد بیمارانی آستانه دردی را که می توانند تحمل کنند تا حدودی بالا یا پایین است باید تمام این موارد از سوی پزشک جراح در نظر گرفته شود و برای هر فرد برنامه ریزی خاصی را بتوان انجام داد.

مراجعه به پزشک بعد از لیپوماتیک

بیمار باید بداند که امکان مراجعه هفتگی به مطب را داشته باشد زمانی که لیپوماتیک انجام شد، جراح حتما باید وضعیت بیمار را بررسی کند بنابراین در هفته اول دوبار مراجعه و در سه هفته بعد یک بار مراجعه الزامی می باشد. بنابراین مراجعات منظم به جراح باید به صورت دمنظم انجام شود. در بسیاری از موارد بیماران تصور می کنند با یک بار جراحی کار انجام شده و زمانی را برای پیگیری های بعدی در نظر نمی گیرند.

عوارض لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک هم مانند هر روش جراحی دیگری عوارض خاص خود را دارد. اگر کاندیدای لیپوماتیک به درستی انتخاب نشود و این عمل توسط فرد بی تجربه انجام شود قطعا عوارض ناشی از این روش بسیار زیاد خواهد شد و نتیجه لیپوماتیک مورد دلخواه نمی باشد. اما وجود برخی عوارض ممکن است در همه افراد ایجاد شود ولی میزان شدت آن کمتر یا بیشتر خواهد بود.

راه های ارتباطی با دکتر سلیمان زاده: