بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی چیست؟

یکی از عوارض بالارفتن سن ایجاد تغییرات در ظاهر فرد می باشد که زیبایی فرد را تحت شعاع قرار می دهد . افتادگی پلک یکی از این تغییرات می باشد که تنها با جراحی بلفاروپلاستی یا جراحی پلاستیک پلک اصلاح می شود . در حالت کلی در صورتی که پک دارای پوست اضافی شود باعث سنگینی شده و در نهایت موجب افتادگی یا پف کردن پلک می شود . در برخی افراد افتادگی ابرو و پیشانی باعث تشدید علائم مذکور می شود که بر بینایی فرد تاثیر منفی می گذارد .

بلفاروپلاستی

نحوه جراحی بلفاروپلاستی

در ابتدا فرد تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد . در این عمل پوستهای اضافی و چربی های زائد پلک برداشته می شود.در این جراحی می توان به طور همزمان پلک های بالا و پایین را با هم تغییر داد . بلفاروپلاستی را می توان با سایر جراحی ها و روش های جوانسازی صورت انجام داد . این اعمال شامل موارد ذیل می باشد :

• لیفت ابرو
  • تزریق و پیوند چربی
  • لیفت آندوسکوپی برای برطررف کردن افتادگی ابرو و پیشانی
  • تزریق بوتاکس ( در برخی مواردی که افتادگی ابرو وجود داشته باشد )

هزینه بلفاروپلاستی

هزینه بلفاروپلاستی با توجه به اعمال میزان تغییرات در پلک ها ، نوع جراحی بعد از بررسی توسط جراح پلاستیک مشخص می شود.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

• درد و تورم بعد از جراحی بلفاروپلاستی طبیعی می باشد اما در صورتی که درد زیاد باشد و بینایی ضعیف شده باشد با پزشک متخصص خود درمیان بگذارید .
  • بعد از جراحی احساس کشیدگی و درد در ناحیه پلک می کنید که موقتی می باشد و برای تسکین آن می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • برای کاهش تورم از کمپرس سرد تا مدت چند روز در محل جراحی استفاده کنید .
  • در موقع خوابیدن سرتان را بالاتر از حالت عادی قرار دهید . برای این کار چند بالش در زیر سر خود قرار دهید .
  • کبودی و تورم بعد از جراحی طبیعی می باشد و بعد از گذشت 2 الی 4 هفته بعد از عمل برطرف می شود . البته در افراد مختلف متفاوت می باشد .
  • بعد از عمل ترشحاتی دیده می شود که حالت چسبندگی دارد برای رفع این مشکل از قطره با تجویز پزشک استفاده شود.
  • به مدت 2 الی 3 هفته بعد از جراحی باید تحت نظر پزشک باشید .

برخی از خدمات دکتر پژوا سلیمان زاده

لاغری با لیپوماتیک