جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه برای افرادی است که دارای سینه های نامنظم بزرگ هستند که خود عاملی جهت درد گردن، کمر درد یا سایر علائم فیزیکی می شود. طبق بررسی های انجام شده
اکثر زنانی که جراحی کوچک کردن سینه انجام داده  اند ، از نتیجه عمل رضایت دارند. مردان از جمله افرادی هستند که برای این جراحی اقدام می کنند . در برخی موارد سینه های مرد به صورت غیرطبیعی بزرگ می شود به طوری که شبیه سینه های زنان می شود . با استفاده از این جراحی از اندازه آن کاسته می شود و شکل طبیعی به سینه ها می دهد.

جراحی-کوچک-کردن-سینه

مشاوره قبل از کوچک کردن سینه

قبل از جراحی کوچک کردن سینه، باید به پزشک جراح پلاستیک مراجعه کرده و با او مشورت کنید. در طول مشاوره مواردی به شرح ذیل مطرح می شود:

• در مورد سابقه پزشکی و بیماری های خود صحبت خواهید کرد، از جمله اینکه آیا تا کنون به بیماری مبتلا شده اید که بر روی سینه تاثیر گذاشته باشد.
  • جراح درباره سابقه پزشکی خانواده شما می پرسد. پزشک اطلاعاتی درباره نحوه کاهش اندازه سایز سینه و آمادگی های لازم برای جراحی ارائه می دهد.
  • در این جلسه برای بررسی دقیق عکس هایی از سینه شما می گیرد . میزان بافتی که از سینه خارج می شود نیز در این بررسی به فرد اطلاعاتی داده می شود.
  • در مورد آماده شدن برای عمل و برنامه ریزی برای بهبودی بعد از جراحی مشاوره داده می شود. این مشاوره ها قبل از عمل جراحی و ماموگرافی انجام می شود.
  • درباره مصرف داروها و عادات زندگی مانند سیگار کشیدن از فرد سوالاتی می پرسد. ممکن است مجبور شوید از داروهای خاصی مانند آسپیرین یا سایر داروهای ضد التهابی مانند Motrin یا Aleve استفاده نکنید. جراح به شما دستورالعمل هایی در مورد آنچه باید انجام دهید را می دهد.

نحوه انجام جراحی کوچک کردن سینه

با توجه به وضعیت جسمی فرد، جراحی کاهش سینه در یک مرکز درمانی و به صورت سرپایی می توان انجام داد .در برخی موارد ممکن است حداقل یک شب در بیمارستان بمانید. در هر صورت، فرد برای این جراحی تحت بیهوشی قرار می گیرد. این جراحی حدود دو تا پنج ساعت طول می کشد. جراح ابتدا نوک سینه را برداشته و روی قسمت پایینی سینه یک سوراخ ایجاد می کند سپس بافت و چربی اضافی از سینه ها را خارج  و نوک پستان را مجدد در محل خود قرار می دهد جراح برای خروج بافت های اضافی  از لوله های زهکشی استفاده می کند .فرد ممکن است نیاز به سینه بند جراحی داشته باشید.