عوارض بعد از لیپوماتیک

امروزه بسیاری از افرادی که برای انجام لیپوماتیک مراجعه می کنند افرادی ریسک پذیر هستند یعنی خلق و خوی این بیماران به گونه ای می باشد که حاضرند هرنوع عارضه جراحی را قبول کنند اما در عوض نتایج سریع تری را از طریق لیپوماتیک بدست بیاورند. نکته مهم این است که نتیجه لیپوماتیک معمولا در یک روز دیده می شود. نکته ای که معمولا بیماران به آن توجه نمی کنند این است که زمانی که این کار انجام شد بعد از جراحی یک دوره نقاهتی وجود دارد که این دوره نقاهت حدود 3 هفته می باشد که درد و عوارض لیپوماتیک را در پی دارد و یک دوره 3 ماهه که برای پوشیدن گن نیاز است که در نظر گرفته شود. یکی از مهم ترین سوالاتی که معمولا بیماران هنگام مراجعه از پزشک سوال می کنند این است که خطرات انجام لیپوماتیک در چه حدی می باشد؟ برای پاسخ به این سوال با مطالعه مطالب ذیل با ما همراه باشید:

عوارض لیپوماتیک

در آغاز باید این نکته را ذکر کرد که لیپوماتیک یک عمل جراحی می باشد بنابراین مانند هر عمل جراحی دیگری انجام آن ممکن است با خطراتی همراه باشد. هر چند که روش های پیکرتراشی جراحی طی سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته و عوارض و مرگ و میر بسیاری را که در مراحل اولیه در مدل های قدیمی تر داشت، الان وجود ندارد ولی به هر حال متاسفانه هنوز هم ممکن است این خطرات وجود داشته باشد منتها درصد وقوع آنها بسیار کمتر از قبل شده است. نکته دیگر این است که برای انجام لیپوماتیک نیازمند بیهوشی کامل و یا حداقل یک بی حسی وسیع در محلی نیازمند پیکرتراشی هستیم. پس بنابراین باید خطرات و عوارض مربوط به بیهوشی و بی حسی های گسترده را هم در نظر گرفت.

دکتر پژوا سلیمان زاده دارای بورد جراحی عمومی پلاستیک، ترمیم و زیبایی با روش های نوینی و با استانداردهای بالا به انجام عوارض بعد از لیپوماتیک می پردازد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 02122770582 و 09129330252 تماس گرفته و یا برای ارتباط با دکتر با اینستاگرام وی در ارتباط باشید.

درد و ناراحتی نسبتا زیاد

بسیاری از بیماران تصور می کنند که انجام لیپوماتیک یک عمل بدون درد می باشد. پس از بیهوشی یا بی حسی بیمار دیگر احساس دردی در حین انجام عمل نخواهد داشت ولی معمولا انجام بی حسی یا بی حسی با درد کمی همراه است و همچنین تا حدود یک ماه  بعد از انجام لیپوماتیک هم بیمار مراحلی از درد و ناراحتی را تحمل می کند که البته در مواردی در از بیماران این درد کمی شدیدتر می شود. اطلاع از اینکه انجام لیپوماتیک با درد همراه است بسیار به بیمار کمک می کند تا این آمادگی ذهنی را داشته باشد. متاسفانه تبلیغات بسیار گسترده ای با عنوان لیپوماتیک بدون درد صورت می گیرد. در حالی که بیمار باید این واقعیت را بپذیرد که یک عمل جراحی انجام داده است و به هر حال بعد از انجام آن بیمار تا حدود یک ماه با درجاتی از درد همراه می باشد. همچنین بعد از انجام لیپوماتیک تا حدود یک ماه با محدودیت حرکت و انجام کارهای روزمره و یا فعالیت های شغلی و کاری خود همراه است و از طرفی ناچار است گن هایی را که بدن را تحت فشار قرار می دهد برای حدود 3 ماه استفاده کند.

عوارض داروهای بیهوشی

برای انجام لیپوماتیک پزشک ناچار است  که بیمار را بیهوش یا بی حس کند و این داروهایی که در حین انجام عمل استفاده می شود متاسفانه عوارضی را بعد از عمل خواهد داشت که خود را به صورت سردرد، حالت تهوع و استفراغ در بعضی از بیماران که البته این عوارض گذرا هستند.

احتمال بروز عفونت

لیپوماتیک نیز مانند هر عمل جراحی دیگری با عوارضی مانند عفونت از بین رفتن حس بدن در بعضی از نواحی که لیپوماتیک انجام شده. به هر حال یک عمل تهاجمی صورت گرفته و یک جسم خارجی را وارد بدن می شود و ورود این جسم خارجی به بدن در هرحال ممکن است که با درجاتی از عفونت همراه باشد به همین جهت بعد از انجام لیپوماتیک دوره آنتی بیوتیک درمانی برای بیماران انجام می شود.

بروز نکروز چربی

نکته دیگری که احتمال بروز آن در لیپوماتیک وجود دارد بروز نکروز چربی می باشد اما بروز آن در همه موارد امکان پذیر نیست. در بعضی از موارد خصوصا زمانی که چندین ناحیه مختلف پیکرتراشی با لیپوماتیک انجام می شود  و تخلیه چربی در آن صورت می گیرد این امکان به صورت عوارض بعدی قابل پیگیری است.

بروز عوارض در اثر تخلیه زیاد چربی

از دیگر عوارضی که ممکن است در بیماران مشاهده شود این است که، حجم وسیعی از چربی از بدن تخلیه می شود اگر بیماری باشد که به نسبت چاق باشد و یا میزان زیادی از چربی از بدنش خارج شود متاسفانه عوارض شدیدی را برای بیمار دارد.

پدید آمدن ناهمواری هایی در پوست

گاهی اوقات علی رغم تلاش های بیمار ، پوست زیبا و همواری را که در نظر داشت نمی تواند بدست بیاورد و علی رغم کاهش سایز ناحیه مورد نظر با یک ناهمواری هایی در پوست مواجه می شود که در بعضی موارد آزار دهنده است و بیمار ناچار می شود که اقدامات ترمیمی را در آن مورد انجام دهد.