۰۹۱۲-۹۳۳۰۲۵۲ - ۰۲۱-۸۸۷۷۵۴۱۰
تهران، ابتدای توانیر روبه روی بیمارستان دی ساختمان شماره ۴ طبقه اول واحد ۲

مزایای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از اعمال زیبایی است که امروزه تبدیل به یکی از پر طرفدار ترین آن ها شده است به طوری که روزانه تعداد زیادی از افراد اقدام به تزریق آن می نمایند. دکتر پژوا سلیمان زاده جراح پلاستیک ، ترمیمی و زیبایی ، بر این باور است که  تزریق بوتاکس علاوه بر جنبه های زیبایی ، دارای مزایای درمانی دیگری است که باعث می شود هر روز به محبوبیت آن اضافه شود. در ادامه این مقاله به شرح مزایای تزریق بوتاکس می پردازیم.

بوتاکس چیست ؟

این ماده از تغییر سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود که ورود آن به بدن بسیار خطرناک است اما زمانی که روی آن تغییراتی اعمال می شود ، می توان از این ماده درتولید محصولات آرایشی و بهداشتی در آزمایشگاه استفاده کرد بدون اینکه خطری متوجه انسان باشد.

مزایای تزریق بوتاکس

مصرف درمانی تزریق بوتاکس

همان طور که گفته شد علاوه بر موارد زیبایی می توان در قسمت درمانی نیز از این ماده استفاده نمود. برای اولین بار ، بوتاکس جهت درمان اسپاسم بیش از اندازه چشم تولید شد که بعد ها محققین متوجه این مساله شدند که این ماده می تواند برای فلج کردن عضلات صورت و کاهش چین و چروک های سطحی آن مفید باشد.

از دیگر موارد درمانی بوتاکس می توان به درمان سردردهای میگرنی اشاره نمود. چرا که این ماده نسبت به سایر داروهای ضد میگرن عوارض جانبی کمتری دارد. همچنین در افرادی که تعریق زیادی دارند ، می توان از این ماده استفاده نمود. این دارو برخلاف سایر درمان های تجویزی پزشکان ماندگاری بیشتری داشته و می تواند وضعیت بیمار را برای چند ماه تغییر دهد.

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

هنوز کاملا برای پزشک ها مشخص نشده است که بوتاکس چگونه می تواند درد های میگرنی را کنترل نموده و کاهش دهد. ممکن است که این موضوع به دلیل بلوکه شدن پیام های عصبی درد به مغز و آرام بودن عضلات در هنگام حمله درد میگرن باشد. در افرادی که از بوتاکس برای کنترل میگرن استفاده شده است ، خفیف تر شدن سردرد های میگرنی و کاهش میزان مصرف داروهای ضد میگرن را گزارش کرده اند.

درمان دارویی بوتاکس در مردان

در مردانی که مبتلا به بزرگی غده پروستات هستند ، ، تزریق مستقیم بوتاکس به پروستات باعث کوچک تر شدن آن و کاهش میزان تکرر ادرار در آن ها شده است. در واقع این روش درمانی است برای مردانی که به دلیل بزرگی پروستات دچار تکرر ادرار می شوند. در افرادی که این روش تست شده است گزارش مبنی بر مشکلاتی مانند اختلال در نعوظ و یا بی اختیاری ادرار وجود ندارد.

برخی از خدمات دکتر سلیمان زاده ، جراح پلاستیک ، ترمیمی و زیبایی

با تشکر مدیریت سایت دکتر سلیمان زاده ، جراح پلاستیک ، ترمیمی و زیبایی

مطالب مرتبط : جراحی بینی در ماه رمضان ، لیپوماتیک ، مقایسه لیپوماتیک با روش های لاغری دیگر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکتر پژوا سلیمان زاده دارای بورد تخصصی جراحی عمومی و دارای سابقه چندین ساله و درخشان در زمینه انجام جراحی های زیبایی شامل ابدومینوپلاستی، لیپوماتیک، رینوپلاستی و … هستند. جهت گرفتن وقت مشاوره با شماره ۰۲۱۸۸۷۷۵۴۱۰ تماش حاصل فرمایید.

آخرین دیدگاه‌ها

Call Now Buttonتماس با پزشک