۰۹۱۲-۹۳۳۰۲۵۲ - 021-26420665
تهران، شریعتی- خیابان دستگردی (ظفر)- بعد از تبریزیان نرسیده به کازرون- روبه روی نان و شیرینی ظفر- پلاک 83 - طبقه 3- واحد 21
دکتر پژوا سلیمان زاده / جراحی زیبایی سینه / چرا پروتز سینه من بعد از ۱۰ سال درد می‌کند؟

چرا پروتز سینه من بعد از ۱۰ سال درد می‌کند؟

درد پس از ۱۰ سال استفاده از پروتز سینه ممکن است به دلایل مختلفی باشد. پیش از اقدام برای درمان یا بهبود این درد باید علت آن بررسی شود در ادامه این مقاله با ما همراه باشد تا دلایل و افراد مستعد در این زمینه را بررسی کنیم.

درد پروتز سینه بعد از ده سال

دلایل بروز درد ۱۰سال بعد از جراحی پروتز سینه

دلایل متفاوت و مختلفی برای درد در ناحیه سینه چندین سال بعد از انجام جراحی وجود دارد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بیشتر بخوانید: بهترین جراح پروتز سینه در تهران

تغییرات در بدن: با گذشت زمان، بدن شما ممکن است تغییراتی داشته باشد، مانند تغییر در وزن یا تغییر در ترکیب بافت بدنی. این تغییرات ممکن است باعث فشار بیشتر یا ناراحتی در محل استفاده از پروتز سینه شود.

فرسودگی پروتز: پروتزهای سینه با گذشت زمان ممکن است فرسوده شوند یا شکل خود را از دست دهند. این فرسودگی ممکن است باعث تغییر در نحوه قرار گیری آنها و فشار بیشتر بر روی بافت‌های اطراف شود و درد را ایجاد کند.

نیاز به تعویض پروتز: پروتزهای سینه بعد از مدت زمانی ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. در صورت تعویض به هنگام، ممکن است موجب درد شود.

عفونت یا التهاب: عفونت یا التهاب در محل جراحی پروتز سینه می‌تواند باعث درد و ناراحتی شود. درد ممکن است یکی از نشان‌های بروز عفونت باشد که در برخی موارد بعد از طولانی شدن زمان استفاده از پروتز سینه پدیدار می‌شود.

نحوه قرار گیری پروتز: در برخی موارد، نحوه قرار گیری پروتز سینه ممکن است اشتباه باشد یا باعث فشار بیشتر بر روی بافت‌های اطراف شود که منجر به درد می‌شود.

تنش عضلات: استفاده مداوم از پروتز سینه می‌تواند باعث تنش عضلات در محیط سینه شود که در نتیجه درد و ناراحتی به همراه دارد.

تغییرات هورمونی: تغییرات در سطوح هورمون‌ها بعد از گذشت ۱۰ سال می‌تواند به تغییرات در بافت‌های سینه منجر شود و همچنین درد و ناراحتی را ایجاد کند.

سایر عوامل محیطی: عوامل محیطی مانند فشار بیشتر در زمان ورزش، استفاده از لباس‌های نامناسب یا فشار مکرر بر روی سینه‌ها ممکن است باعث درد پس از پروتز سینه شوند.

اختلالات عضلانی و اسکلتی: برخی از افراد ممکن است به دلیل اختلالات عضلانی و اسکلتی مانند آرتریت روماتوئیدی، درد پس از استفاده از پروتز سینه را تجربه کنند.

مشکلات ساختاری: در برخی موارد، ممکن است مشکلات ساختاری در سینه‌ها وجود داشته باشد که باعث درد و ناراحتی پس از استفاده از پروتز سینه می‌شود.

تغییرات روانی: برخی از افراد ممکن است به دلیل تأثیرات روانی و روان‌شناختی مانند استرس، اضطراب یا افسردگی، درد پس از استفاده از پروتز سینه را تجربه کنند. این تأثیرات می‌توانند به صورت مستقیم به درد بیشتر منجر شوند یا باعث افزایش حساسیت به درد شوند.

بیشتر بخوانید: پروتز سینه اشکی

درد بعد از پروتز سینه چقدر است؟

مقدار درد پس از استفاده از پروتز سینه ممکن است بسیار متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند نوع پروتز، نحوه قرارگیری آن و آستانه تحمل فرد بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است درد کمی تجربه کنند که با تغییرات معمول در بدن تا حد زیادی تسکین پیدا می کند. در حالی که برخی افراد ممکن است درد شدیدتری را تجربه کنند که به تشخیص پزشک نیاز دارد. برای اطمینان از اینکه درد شما طبیعی است یا نه، مهم است با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوایند: جراحی پروتز سینه

چه کسانی درد بعد از پروتز سینه را بیشتر تجربه می‌کنند؟

افرادی که ممکن است درد بیشتری را پس از استفاده از پروتز سینه تجربه کنند عبارتند از:

• افرادی که سابقه درد یا مشکلات مربوط به سینه‌هایشان دارند مانند التهاب‌های مزمن یا اختلالات ساختاری. بنابراین زمینه  احساس درد بعد از جراحی پروتز سینه در این افراد فراهم است.
  • افرادی که پروتزهای بزرگتر یا سنگینتری را استفاده می‌کنند، زیرا این نوع پروتزها ممکن است فشار بیشتری بر روی بافت‌های سینه وارد کنند.
  • افرادی که جایگذاری پروتز آن‌ها صحیح نبوده یا جراح آن ها در حین عمل اندازه‌گیری‌های نادرستی انجام داده است که باعث تنش بیشتر در منطقه سینه می‌شود و در نتیجه احساس درد در سینه ایجاد خواهد شد.
  • افرادی که دچار مشکلات تنشی یا استرس روانی هستند، زیرا این مشکلات می‌توانند بر درک درد و ناراحتی تأثیر بگذارند.
  • افرادی که درمان‌های تکمیل مورد نیاز را دریافت نمی‌کنند، مانند درمان‌های فیزیوتراپی یا مشاوره تغذیه.
  • در کل، تجربه درد پس از جراحی پروتز سینه می‌تواند بسیار متفاوت باشد و بستگی به عوامل متعددی دارد که می‌تواند بر آن تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید:هزینه جراحی پروتز سینه

چگونه-درد-بعد-از-پروتز-سینه-کاهش-دهیم؟

چگونه درد بعد از پروتز سینه کاهش دهیم؟

برای کاهش درد پس از استفاده از پروتز سینه، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

تنظیم مجدد پروتز: اگر پروتز سینه شما باعث درد می‌شود، ممکن است نیاز باشد که آن را بازنگری کنید یا تنظیمات آن را تغییر دهید تا بهتر به شکل و اندازه بدن شما متناسب شود.

استفاده از لباس‌های مناسب: استفاده از لباس‌های مخصوص و مناسب برای سینه می‌تواند به توزیع فشار و راحتی بیشتر در منطقه سینه کمک کند. برخی از این لباس ها شامل:بندهای زیر سینه، سوتین‌های طبی و یا لباس‌های زیر مخصوص است.

توجه به پوست: مراقبت و نظافت مناسب پوست سینه بسیار اهمیت دارد. اطمینان حاصل کنید که پوست شما خشک باشد و تحریک نشود. سعی کنید از مرطوب‌کننده یا پودرهای مناسب برای پوست سینه‌ها استفاده کنید.

استفاده از روش‌های غیردارویی: روش‌هایی مانند ماساژ آرام سینه، تمرینات تنفس عمیق و تکنیک‌های رهایی از استرس و تمرینات کشش ملایم می‌توانند به کاهش درد کمک کنند.

مشاوره با پزشک: در صورتی که درد شما مداوم بوده یا تاثیر منفی بر کیفیت زندگی شما دارد. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. او ممکن است راهکارهای درمانی مانند درمان‌های دارویی یا توصیه‌های دیگر را پیشنهاد دهد.

نتیجه گیری

علت درد پس از ۱۰ سال استفاده از پروتز سینه می‌تواند متنوع باشد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا تشخیص دقیقی دریافت کنید و راهکارهای مناسب برای کاهش درد و راحتی بیشتر را پیشنهاد بدهد.

دکتر پژوا سلیمان زاده

دکتر پژوا سلیمان زاده دارای بورد تخصصی جراحی عمومی و دارای سابقه چندین ساله و درخشان در زمینه انجام جراحی های زیبایی شامل ابدومینوپلاستی، لیپوماتیک، رینوپلاستی و … هستند. جهت گرفتن وقت مشاوره با شماره ۰۲۱۸۸۷۷۵۴۱۰ تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها:

آخرین دیدگاه‌ها